Здравейте!
В работата трябва да напиша трудова характеристика за човек, който ще бъде заместник управител на фирмата. Как се пише? Досега не съм го правила и ми е притеснено.
Благодаря ви много :pray:
- Дата и час: 30 Дек 2024, 22:45 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Как се пише длъжностна характеристика?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Из статия на в. "Капитал", приложение "Кариери": http://www.karieri.bg/show/?storyid=261642
Важните компоненти на длъжностната характеристика
На първо място от нея трябва да става ясно наименованието на позицията, в кой отдел е и кой ще е прекият ръководител, на когото служителят ще трябва да се отчита. Т.нар. общо резюме определя отговорностите и всичко онова, което отличава конкретната длъжност от останалите. Около тридесет думи обикновено са достатъчни, за да се опишат най-общо отговорностите на човека, заемащ съответната позиция. Например: "Отговаря за обработването на първични счетоводни документи и...". Следва описанието на съществените функции и задължения. Това е най-трудната част от описанието, но тя трябва да бъде максимално ясна и прецизна. Защото именно въз основа на този компонент ще се прави оценка на служителя и на степента, в която той се справя с работата.
Функциите и задълженията се формулират въз основа на преките наблюдения на трудовия процес. Например за специалист "Личен състав" могат да бъдат изброени следните конкретни задължения: "В края на всеки месец проверява дали има промени в трудовите договори на персонала; всяко пето число на месеца дава стредносписъчен състав на топ мениджъра; всяко десето число от месеца представя справка на началник-отделите за отпуските на неговите служители."
Описанието на работата завършва с определянето на необходимите за нейното извършване квалификации. Те не са стриктно фиксирани и зависят от избора и преценката на натоварените с подбора, както и от културата на организацията. Възможно е в някои компании да държат на образователно ниво, на други места обаче за същата позиция да отдават приоритет на опита или на личностните качества.
Описанието на работата представлява основата, върху която се формулират качествата и характеристиките на идеалния кандидат.
Успешно писане и дано материалът ти е от полза!
Важните компоненти на длъжностната характеристика
На първо място от нея трябва да става ясно наименованието на позицията, в кой отдел е и кой ще е прекият ръководител, на когото служителят ще трябва да се отчита. Т.нар. общо резюме определя отговорностите и всичко онова, което отличава конкретната длъжност от останалите. Около тридесет думи обикновено са достатъчни, за да се опишат най-общо отговорностите на човека, заемащ съответната позиция. Например: "Отговаря за обработването на първични счетоводни документи и...". Следва описанието на съществените функции и задължения. Това е най-трудната част от описанието, но тя трябва да бъде максимално ясна и прецизна. Защото именно въз основа на този компонент ще се прави оценка на служителя и на степента, в която той се справя с работата.
Функциите и задълженията се формулират въз основа на преките наблюдения на трудовия процес. Например за специалист "Личен състав" могат да бъдат изброени следните конкретни задължения: "В края на всеки месец проверява дали има промени в трудовите договори на персонала; всяко пето число на месеца дава стредносписъчен състав на топ мениджъра; всяко десето число от месеца представя справка на началник-отделите за отпуските на неговите служители."
Описанието на работата завършва с определянето на необходимите за нейното извършване квалификации. Те не са стриктно фиксирани и зависят от избора и преценката на натоварените с подбора, както и от културата на организацията. Възможно е в някои компании да държат на образователно ниво, на други места обаче за същата позиция да отдават приоритет на опита или на личностните качества.
Описанието на работата представлява основата, върху която се формулират качествата и характеристиките на идеалния кандидат.
Успешно писане и дано материалът ти е от полза!
- TsveT
- Нов потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 02 Окт 2006, 00:02
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта