Сделки с предприятие-наем, лизинг - счетоводното отчитане ?
Публикувано на: 08 Окт 2006, 18:23
Здравейте, колеги!
Трябва да намеря правна форма за договореност, постигната между мой клиент и негов партньор. Най-сполучливото решение, за което съм се сетила засега, е наем на предприятие по смисъла на чл.15 от ТЗ.
И... зациклих.
В учебниците по ТП, Герджиков и Георги Стефанов споменатават, че предприятието може да бъде предмет не само на продажба, но и на наем, лизинг, заем за послужване, апорт..... и т.н. , и с това общо взето изчерпват темата. Но остават много въпроси, което ме кара да се съмнявам във възможността договорът за наем на предприятие да свърши работа на практика.
Примерно-след като продажбата на предприятие се вписва в търговския регистър, договорът за наем на предприятие следва ли също да бъде вписан? Вписването условие ли е договорът да бъде противопоставен на трети лица?
Има много въпроси, свързани със счетоводното отчитане и данъчното облагане на дейността, а не намирам законова регламентация...... Да не би пък да не знам къде да гледам ? А при липса на изрична регламентация как ще накарам някой данъчен да се смили и да мисли, за да разбере за какво става дума при конкретния данъкоплатец в конкретния случай?
Случвало ли ви се е да прибягвате до сделки с предприятие, но различни от продажбата? Или да сте се натъквали на уредени по такъв някакъв начин отношения?
Трябва да намеря правна форма за договореност, постигната между мой клиент и негов партньор. Най-сполучливото решение, за което съм се сетила засега, е наем на предприятие по смисъла на чл.15 от ТЗ.
И... зациклих.
В учебниците по ТП, Герджиков и Георги Стефанов споменатават, че предприятието може да бъде предмет не само на продажба, но и на наем, лизинг, заем за послужване, апорт..... и т.н. , и с това общо взето изчерпват темата. Но остават много въпроси, което ме кара да се съмнявам във възможността договорът за наем на предприятие да свърши работа на практика.
Примерно-след като продажбата на предприятие се вписва в търговския регистър, договорът за наем на предприятие следва ли също да бъде вписан? Вписването условие ли е договорът да бъде противопоставен на трети лица?
Има много въпроси, свързани със счетоводното отчитане и данъчното облагане на дейността, а не намирам законова регламентация...... Да не би пък да не знам къде да гледам ? А при липса на изрична регламентация как ще накарам някой данъчен да се смили и да мисли, за да разбере за какво става дума при конкретния данъкоплатец в конкретния случай?
Случвало ли ви се е да прибягвате до сделки с предприятие, но различни от продажбата? Или да сте се натъквали на уредени по такъв някакъв начин отношения?