Разходи за командировки - Общопрактикуващи лекари
Публикувано на: 09 Дек 2007, 13:19
Здравейте, препоръчаха ми да се обърна за помощ към вашия форум и се надявам да ми помогнете - било то със съвет, било то с препоръка за консултация с юрист.
Обяснявам накратко за какво става въпрос:
Майка ми се занимава със счетоводството на общопрактикуващ лекар. В момента тече данъчна проверка и оспорват разходите за командировки и по-точно дневните. Основанието им е, че пътуванията до околните села следва да се счита като пътуване до местоработата и не може да се възползват от Наредбата за командировките в страната.
Честно казано не ми се рови из закони и наредби (отдавна вече не съм счетоводител и аз) и предпочитам да се консултирам, дори и да си платя за това, отколкото да си губя времето в догадки.
На прима виста ми се чини идиотски този довод, защото в крайна сметка НЗОК не е работодател, а възложител и говорят в актовете си за местоположение на амбулаторни пунктове, а не за месторабота, но нямам време да чета кръстоски. Все си мисля, че фирмата, та било то и ЕТ си определя кое и е адреса на месторабота, но ...
Към момента от НАП са предоставили само Констативен протокол. Акт се очаква към 20.12.
Проблемът ми е как се тълкува местоположение на АМП в случая на договори с НЗОК и дали следва да се третират като месторабота за ЕТ.
Значи, имам си ЕТ, което по регистрация е в с.Х. Сключва договор с НЗОК за предоставяне на медицинска помощ в села Х, У, В, С и т.н., които са в една и съща община.
В общи линии, търся законово определение на това що е месторабота, как следва да се определя тя за ЕТ и как да се разграничи от определението на НЗОК за местоположение.
В протокола НАП не се позовават на конкретен нормативен акт, с който да отъждествят местоположение и месторабота, а само упоменават, че тъй като общопратикуващия лекар се е придвижвал от село до село, които са по договора му за обслужване, то значи е пътувал до местоработата си.
Принципно ОПЛ са длъжни да си подсигурят помещение за прегледи във всяко едно село, за което сключват договори с общините - сигурно от тук правят връзката местоположение - месторабота.
Но пък, ако съм фирма с 5 филиала в страната, то като тръгна от Софийския офис и ида до Пловдивския, ми се признават разходи за командировка.
Къде им е правното основание да не признават дневните, при положение, че признават пътните (билети за автобус и гориво)?!
На какво основание да им оспорим констатациите за да не ги вписват в Акта? И ако все пак се стигне до Акт има ли смисъл да го оспорваме и до къде може да се стигне с оспорването?
Благодаря ви предварително за съдействието.
Обяснявам накратко за какво става въпрос:
Майка ми се занимава със счетоводството на общопрактикуващ лекар. В момента тече данъчна проверка и оспорват разходите за командировки и по-точно дневните. Основанието им е, че пътуванията до околните села следва да се счита като пътуване до местоработата и не може да се възползват от Наредбата за командировките в страната.
Честно казано не ми се рови из закони и наредби (отдавна вече не съм счетоводител и аз) и предпочитам да се консултирам, дори и да си платя за това, отколкото да си губя времето в догадки.
На прима виста ми се чини идиотски този довод, защото в крайна сметка НЗОК не е работодател, а възложител и говорят в актовете си за местоположение на амбулаторни пунктове, а не за месторабота, но нямам време да чета кръстоски. Все си мисля, че фирмата, та било то и ЕТ си определя кое и е адреса на месторабота, но ...
Към момента от НАП са предоставили само Констативен протокол. Акт се очаква към 20.12.
Проблемът ми е как се тълкува местоположение на АМП в случая на договори с НЗОК и дали следва да се третират като месторабота за ЕТ.
Значи, имам си ЕТ, което по регистрация е в с.Х. Сключва договор с НЗОК за предоставяне на медицинска помощ в села Х, У, В, С и т.н., които са в една и съща община.
В общи линии, търся законово определение на това що е месторабота, как следва да се определя тя за ЕТ и как да се разграничи от определението на НЗОК за местоположение.
В протокола НАП не се позовават на конкретен нормативен акт, с който да отъждествят местоположение и месторабота, а само упоменават, че тъй като общопратикуващия лекар се е придвижвал от село до село, които са по договора му за обслужване, то значи е пътувал до местоработата си.
Принципно ОПЛ са длъжни да си подсигурят помещение за прегледи във всяко едно село, за което сключват договори с общините - сигурно от тук правят връзката местоположение - месторабота.
Но пък, ако съм фирма с 5 филиала в страната, то като тръгна от Софийския офис и ида до Пловдивския, ми се признават разходи за командировка.
Къде им е правното основание да не признават дневните, при положение, че признават пътните (билети за автобус и гориво)?!
На какво основание да им оспорим констатациите за да не ги вписват в Акта? И ако все пак се стигне до Акт има ли смисъл да го оспорваме и до къде може да се стигне с оспорването?
Благодаря ви предварително за съдействието.