Страница 1 от 1
издаване фактура със задна дата
Публикувано на:
10 Сеп 2013, 19:46
от votpuska
Казусът е следният: преди година и половина си купих мека мебел, но не поисках фактура а касовата бележка не я пазя. Сега се появи дефект и предявих рекламация но служителят на магазина след като го огледа отказа да ми я уважи. За да подам жалба до КЗП ми трябва доказателство че съм купил стоката от тях - касов бон или фактура. Този магазин има практика такива покупки да ги регистрира срещу 3-те имена на клиента и данните се пазят в системата им - дата, вид на покупката и имена на клиента. Така направих и заявката да ме посетят за рекламация - по телефон и провериха в системата си по имената ми.
Въпросът ми е при това положение (имат необходимите данни) мога ли да изискам да ми издадат фактура за тази покупка за да имам доказателство да се сезирам КЗП?
Re: издаване фактура със задна дата
Публикувано на:
11 Сеп 2013, 02:25
от bestman
1. "Фискален Бон" се издава в момента на покупката, не може да бъде издаден фискален бон след година и половина !
2. "Фактура" се издава до 5 / пет / дни след издаване на фискален бон, в повечето случаи се издава на момента, заедно с фискалният бон, но законът позволява издаване на фактура до 5 /пет/ дни след издаване на фискалният бон.
Да, гаранцията по закон Ви е 2 /две/ години, но пропускате фактът, че РЕАЛНО Вие нямате издадена гаранционна карта или поне аз не прочетох за такава, нито имате документ за заплащане на тази вещ.
Няма обоснована предпоставка за санкциониране на този продавач в очите на КЗП !
Re: издаване фактура със задна дата
Публикувано на:
13 Сеп 2013, 17:46
от votpuska
A приемо-предавателен протокол за предявената рекламация? Щом ми издават такъв (подписан от техен служител) значи признават че съм го купил от тях - и съответно те трябва да отговарят.
Re: издаване фактура със задна дата
Публикувано на:
16 Сеп 2013, 12:54
от REPLAY
Не мисля че този приемо-предавателен протокол ще ви свърши някаква работа.Те могат да поправят дадената стока,дори и да не е продадена от тях,ако имат такава практива и сервиз.А и този протокол удостоверява само приемане и предаване на стоката - нищо повече.Нямате фактура,нямате касов бон,нямате гаранционна карта(по принцип те не ви е нужна,понеже има законна гаранция- 2 години,но поне с нея може да удостоверите покупката и датата).
Вървете и направете рекламация,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО пишете в книгата за рекламаци!Подайте електронна жалба.