начало

Три пъти са се увеличили спестяванията на магистратите за 10 години Три пъти са се увеличили спестяванията на магистратите за 10 години

рекламация

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


рекламация

Мнениеот behroozwolf » 25 Авг 2010, 18:53

Значи извенете за правописните грешни.Ще си опиша проблема.Вчера на 24.08.2010 сключих договор към глобул за година с такса за 10лв+ вземане на телефон.Вечерта като пробвам,да слушам музика нестава прецакан е жака,като разклатя малко телефона почва да шуми вътрешно все едно болтче се търкаля вътре.След работа с телефона 5-10 минути става доста топъл(да не кажа горещІ.Днеска отивам в същия магазин и ми викат,че неможе да ми върната пари, и го пускат за замяна и чак след като минат 3 дни(т.е утре на 26.08 е последният срок) и ,ако неми заменят стоката ще ги върнат парите.Попитах ги понеже много несе бях запознал.Прочетох това от Закона за защита на потребителя:

Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.

Което ми навява,че като дам заявка за рекламация трябва в 3 дневен срок да ми върнат пари.Както пише,че трябва да посоча как искам да стане:да ми върнат парите,с замяна на у-во и др.Дайте съвет утре да ходя да споря с тях.Телфона е Samsung и го купих за 500лв.Опасявам се само,че като си зема парите ще ме прецакат с договора,смисъл може би всеки месец ще ми слагат допълнително 1-2лв може и повече.Благодаря предварително.
Този срок поне към глобул за рекламация знам,че е 3 дни от датата на купуване,т.е утре ако него заменят и дори да го заменят отивам с копие от закона за за рекламация от ЗЗП и би трябвало да ми върнат парите.Въпроса дори да го заменят,пак искам да ми върнат парите.Благодаря предварително.
behroozwolf
Младши потребител
 
Мнения: 11
Регистриран на: 25 Авг 2010, 18:49

Re: рекламация

Мнениеот TheOldMan » 25 Авг 2010, 23:56

Продавача трябва:
1. Да ремонтира уреда
2. Да го замени с нов, ако нещо по т.1. не може да се случи
3. Да ви върне парите, ако т.1 и т.2 са неизпълними

Сроковете по т.1 мисля, че беше 30 дни по т.2 и 3 вероятно трябва да стане веднага...
В края на краищата - вижте си гаранционната карта, там трябва да е описано всичко това, което ни питате.
И не, не можете да искате да ви върнат парите. Могат да ви ги върнат, само ако не могат да отремонтират апарата и да ви осигурят същия модел за замяна, ако ремонта е невъзможен. Връщането на парите е опция само ако апарата не отговаря на спецификациите, които са обявени при покупката -демек ако са ви метнали нещо, което без писмен документ е трудно доказуемо.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: рекламация

Мнениеот behroozwolf » 26 Авг 2010, 09:03

TheOldMan написа:Продавача трябва:

Връщането на парите е опция само ако апарата не отговаря на спецификациите, които са обявени при покупката -демек ако са ви метнали нещо, което без писмен документ е трудно доказуемо.



Примерно,ако телефона загрява(става доста топъл) за 5-10 минути работа с него,ведна след като е купен.
behroozwolf
Младши потребител
 
Мнения: 11
Регистриран на: 25 Авг 2010, 18:49

Re: рекламация

Мнениеот TheOldMan » 26 Авг 2010, 09:23

Не, говоря ако примерно сте се спазарили за телефон с цветен дисплей, а сте получили такъв с черно-бял. Или телефона да има GPS, но в модела, който получавате, той да липсва. Ако не могат да ви предоставят същия модел телефон, който да има функциите, които са били упоменати в рекламата, можете да развалите сделката. Но загряването вероятно е фабричен дефект на дадената бройка, и би трябвало да се ремонтира или телефона да бъде подменен с такъв от същия модел, който не грее. Макар че "грее" е относително понятие. И моя смартфон като го натоваря с повече работещи приложения, загрява осезаемо.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1647
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: рекламация

Мнениеот behroozwolf » 26 Авг 2010, 09:29

TheOldMan написа:Не, говоря ако примерно сте се спазарили за телефон с цветен дисплей, а сте получили такъв с черно-бял. Или телефона да има GPS, но в модела, който получавате, той да липсва. Ако не могат да ви предоставят същия модел телефон, който да има функциите, които са били упоменати в рекламата, можете да развалите сделката. Но загряването вероятно е фабричен дефект на дадената бройка, и би трябвало да се ремонтира или телефона да бъде подменен с такъв от същия модел, който не грее. Макар че "грее" е относително понятие. И моя смартфон като го натоваря с повече работещи приложения, загрява осезаемо.



Аха.Иначе,аз само го разглеждах из менюто и просто за 10 минути като печка стана така да се каже.А и телефона има 1 Ghz процесор.
behroozwolf
Младши потребител
 
Мнения: 11
Регистриран на: 25 Авг 2010, 18:49


Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта


cron