Оооо, това е политика за набиране на нови клиенти както на Хенди, така и на М-тел, въпреки че последните се правят на много изненадани когато подадеш жалба. Но ако жалбата е с копие до Комисия за защита на потребителите и Комисия за регулиране на съобщенията мноооого бързо и без проблеми се прекратява натресения нов договор.
Ето няколко основания, които са изпробвани: "На основание ЗЗП (ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ), Глава шеста, НЕРАВНОПРАВНИ КЛАУЗИ В ПОТРЕБИТЕЛСКИ ДОГОВОРИ, чл. 143, чл. 146, Моля, да не ме натоварвате с каквито и да било плащания, от момента на спиране на телефона, тъй като услугата не е ползвана.
Прекратяването както и преподписването на договора не е свързано с каквито и да било разходи за Вас като доставчик и нямате никакво законово основание да искате изплащането на каквито и да било неустойки и такси за бъдещи периоди.
Моля, Комисията за защита на потребителите да констатира описаната фактическа ситуация, да задължи „Мобилтел” ЕАД да анулира договор номер........ от........... г. за тел. ....................., със СИМ карта ........................ на основание глава четвърта “Търговски практики и способи за продажба”, Раздел IV “Нелоялни търговски практики”, чл. 68б, 68г, 68д и следващите и Глава шеста “Неравноправни клаузи в потребителски договори”, чл. 143, чл. 146от ЗЗП, както и незабавно да вземе мерки за прекратяване на тази порочна практика умишлено въвеждайки в заблуждение да се принуждават потребителите да сключват нежелани договори и предотвратяване на други такива в бъдеще, както и да наложи съответните санкции на дружеството, ако установи недобросъвестно поведение на негови служители или небрежно отношение при изпълняване на служебните им задължения.
Отделно от горното, практиката на „Мобилтел” ЕАД при сключване на договори да не предоставя на потребителите Общи условия, въз основа на които се сключват договорите е изключително порочна и противоречи на ЗЗП и Директивите на ЕС в областта на защита на потребителите.
Моля Комисия за регулиране на съобщенията да направи проверка на начина, по който „Мобилтел” ЕАД и партньора му “ХЕНДИ” умишлено въвеждайки в заблуждение принуждават потребителите да сключват нежелани договори и при констатиране на нарушения да задължи дружеството незабавно да вземе мерки за отстраняване на проблема и предотвратяване на други такива в бъдеще, както и да наложи съответните санкции на дружеството, ако установи недобросъвестно поведение на негови служители или небрежно отношение при изпълняване на служебните им задължения. Успех