Страница 1 от 1

"Подвеждаща реклама"(?) в МЕТРО. Търся помощ.

МнениеПубликувано на: 28 Фев 2012, 18:43
от beelzebozo
Здравейте,

Искам да ви попитам за мнение по следният казус. Един приятел вчера си купи 3D телевизор от МЕТРО и беше много доволен от покупката. В брошурите на място в МЕТРО пишело, че е с два чифта очила. Очила в наличност обаче нямали. Платил си на касата и на фактурата му писали - доколкото разбрах на ръка, може би с печат - че има да взема очила когато дойдат.

Днес му се обадили от МЕТРО и му казали, че имало грешка и офертата не е била с очила и единственото разрешение, което му предложили е да върне телевизора и да си получи парите(винаги може да си задържи телевизора и да не ги търси повече).

КЗП не помага, защото е купен с карта на фирма. Не преднамерено и с умисъл - просто така се е паднало.

Та, въпросът ми е какви други курсове на действие могат да се предприемат? Най-добрият изход от ситуацията би бил нивото от вчера - купил си е обявеното(TV с 2 чифта очила) за обявената цена и получава обявеният артикул(TV с два чифта очила). Какви биха били пътеките по които може да се постигне това?

И, изобщо, каква им е експозицията на МЕТРО при такава издънка? Приятелят ми има ли изобщо силна ръка или да приема неизбежното и да избира между двете му предоставени възможности?

Ако не съм нацелил форума моля преместете темата в съответния подраздел.

Темата я пускам аз, защото човека е малко дръпнат и няма да пусне тема, а аз се чувствам кофти за него :/


Благодаря!

Re: "Подвеждаща реклама"(?) в МЕТРО. Търся помощ.

МнениеПубликувано на: 28 Фев 2012, 19:12
от ivan_lawyer
Налице е оферта която обвързва от всички страни продавача.

Друг е въпросът на практика, честно не мога да посоча решение.

Re: "Подвеждаща реклама"(?) в МЕТРО. Търся помощ.

МнениеПубликувано на: 28 Фев 2012, 22:49
от beelzebozo
Toзи казус наистина ли попада по юрисдикцията на КЗК по
ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА? Чух нещо подобно...

Re: "Подвеждаща реклама"(?) в МЕТРО. Търся помощ.

МнениеПубликувано на: 28 Фев 2012, 23:04
от emilgrigorov
То и с гаранцията на тоз 3Д телевизор е една прекрасна правна конструкция ... Това, за лека нощ. :D

Re: "Подвеждаща реклама"(?) в МЕТРО. Търся помощ.

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2012, 13:36
от bennito
beelzebozo написа:единственото разрешение, което му предложили е да върне телевизора и да си получи парите


Не разбирам къде е проблемът, ако са склонни на горното ?

Re: "Подвеждаща реклама"(?) в МЕТРО. Търся помощ.

МнениеПубликувано на: 22 Май 2012, 13:57
от FlaSk4o
А и търговците се застраховат като задължително упоменават, че не носят отговорности за грешки в брошурата. Нещо, което предполагам няма да е трудно да изкарат при един задълбочен проблем.

Re: "Подвеждаща реклама"(?) в МЕТРО. Търся помощ.

МнениеПубликувано на: 22 Май 2012, 22:12
от microfin
Имах подобен случай като потребител в МЕТРО. Купих си преносим компютър, като на информационната табела пред него с големи букви пишеше, че се продава с лицензиран Windows.. Съответно на самия компютър имаше залепени цели 2 стикера, на които пишеше Windows 7 (на единия дори пишеше, че е инсталиран) ... Като отидох в къщи - ни Windows ни дявол - нито инсталиран, нито инсталационен диск.
Позвънях им да искам обяснение. Оказа се, че имало някаква грешка, за което ми се извиняват най-сърдечно. Стикерите също били грешка. Изисках от тях все пак да ми дадат лицензиран Windows, но ми казаха че единственото нещо което могат да направят е да върна компютъра.
Месец по-късно видях в метро същия модел със същите стикери. Направих се на луд и попитах наистина ли има Windows, както пише.. След кратка проверка казаха, че всъщност Windows няма, а табелите били някаква грешка :))