Страница 1 от 1

Обезщетение при подмяна на ел.уред от търговска верига

МнениеПубликувано на: 04 Авг 2013, 12:06
от redhunter
Здравейте.Понеже не съм наясно за това реших да се обърна към Вас. Преди около седмица приключи една едномесечна сага с магазин Техномаркет - Пазарджик. Пералнята която закупих от тях се развали преди да изтече гаранционния срок. От сервиза искаха от мен неправомерно пари и не ми решиха проблема. Когато се обърнах към магазина започна едно разтакаване, многократно звънене по телефона и ходене до магазина от моя страна.Накрая решиха да заменят дефектиралия уред с нов но с клас много по - нисък от този който имах.За моделите които бяха от същия клас ме караха да доплащам.Приех да взема модела който ми предлагаха защото неудобството без пералня един месец е голямо. В случая бих искал да попитам мога ли да търся обезщетение за изпитаните от мен значителни неудобства и подмяната на дефектиралия уред с по нисък клас.

Re: Обезщетение при подмяна на ел.уред от търговска верига

МнениеПубликувано на: 05 Авг 2013, 09:28
от borovinka
Какво пише в гаранционните условия?
Какво е становището на оторизирания сервиз за причините за аварията?
На какво основание търговецът е искал да си доплащате за подмяна на уреда с друг от същия вид и клас?

Дайте отговор на горните въпроси, за да можем да ви ориентираме по-добре.

Ако сте решен(а), че искате да се занимавате с производство срещу търговеца, съберете си всички документи и напишете една жалба до КЗП, напоследък са много активни в случаите с електроуреди и може и да получите позитивно развитие на въпроса.

Re: Обезщетение при подмяна на ел.уред от търговска верига

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2013, 12:07
от DEKAH
borovinka написа:Ако сте решен(а), че искате да се занимавате с производство срещу търговеца, съберете си всички документи и напишете една жалба до КЗП, напоследък са много активни в случаите с електроуреди и може и да получите позитивно развитие на въпроса.


+1

Пускайте сигнали смело! КЗК си върши работата. Е, има какво да се желае, но все пак е опция.

Re: Обезщетение при подмяна на ел.уред от търговска верига

МнениеПубликувано на: 06 Авг 2013, 12:16
от redhunter
Преди година и половина закупих пералня Daewoo dwd- f1021s с транспортен дефект ( държа да уточня, че в гаранция нямаше ограничения и беше 24 месеца ) .Всичко беше ОК докато не се развали.Обадих се на сервиза като ги помолих да дойдат на място.Беше ми обяснено , че след като не е монтирана от тях трябва да заплатя 15 лв за посещението.(уточнявам , че такова нещо не е упоменато в гаранционната карта) Обърнах се към магазина и от там ми изпратиха превоз до сервиза. В сервиза не ми дадоха протокол срещу гаранционната карта а на лепящо листче ми написаха телефона на майстора(Филипов) и ми казаха да се обадя след седмица.Когато се обадих ми казаха , че на пералнята нищо и няма и си работи и ми изнесоха лекция как тази пералня не можела да работи с течен препарат и , че от там бил проблема.На следващия ден отидох за взема пералнята и когато поисках констативен протокол ми беше казано , че мога да го получа срещу 45 лв.До тук със сервиза.Сега започва II серия. След пробата в неделя да пералнята показа абсолютно същия дефект както и преди сервиза.В неделя отидох до магазин Техномаркет и след кратък разговор с служител на магазина беше записано какъв е проблема и телефона ми и , че трябва да дойда до магазина в понеделник. В понеделник като пристигнах в магазина се оказа , че управителя го няма и ще бъде в вторник.Това при положение , че има оставен телефон за връзка. В вторник след срещата с управителя на магазина получих уверение , че ще направят всичко възможно проблема ми да бъде решен. И така започна моето ходене по мъките. Периода за който говоря е от 21.06.2013(тогава закарах пералнята в сервиза) до 15.07.2013 когато заведоха проблемната пералня в книгата за рекламации.След като не можаха да се разберат с сервиза пак имаше разговори с управителя на магазина. Молбата ми беше или да дадат същия модел или подобен на този.Оказа се , че този модел вече не се произвежда и ми предложиха да си избера друг. От моделите които избрах (става въпрос за същия клас пералня ) ми беше казано , че трябва да доплатя 150 лв. Беше ми предложен само един модел Daewoo dwd-nt1011nt от продуктовия мениджър който замествал Daewoo dwd- f1021s според думите на управителя. Разликата между двата модела е като разликата между Трабант и Мерцедес. Общия брой пъти които ходих до магазина е 10 ( десет ) и не постигнах консенсус по въпроса. Накрая бях принуден да взема това което ми предлагат и да се махна .