Страница 1 от 1

Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2024, 16:01
от newbie_lex
Здравейте,
като се има предвид това, че съм "нов" тук има ли шанс да получа съвет, идея или насока които биха могли да ми помогнат да реагирам по възможно най-правилният начин, за да си защитя правата на потребител?

Предварително Ви благодаря!

Re: Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2024, 22:49
от doondie
Привет, г-н Нюби

Изглежда това е материал за жалба до КЗП. Неспазване на задълженията по този (и другия) закон е в техните правомощия да проверяват, издават задължителни предписания и санкционират. В сряда късно вечерта установих, че бойлерът се е развалил. На следващия ден се свързах с производителя по имейл (сервизният номер е платен - 0700). Звъннаха ми буквално след 4 минути и заведоха рекламацията. Местни техници дойдоха още на следващия ден и отстраниха проблема. Ако не бяха приели рекламацията, щях да се оплача на КЗП, за да ги принудят да изпълнят закона. Съответно щях да използвам имейла като доказателство, че съм предявил рекламацията своевременно.

Производството може да отнеме и месеци, ако търговецът обжалва предписанията. Да се надяваме, че случаят няма да е такъв. Успех! о/

Re: Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2024, 00:37
от newbie_lex
Добра вечер г-н Даундай,

Дали бихте могли да ме посъветвате с 1-2-3, кое от изброените би бил най-добрият начин за предприемане на съответното действие от моя страна за справедливото решаване на възникналия проблем?

1. Да се прибегне до услугите на адвокат, специализиран в областта на потребителското право, който би могъл да се свърже с онлайн магазина.

2. Да не се водите съдебно дело предвид цената на закупения продукт, тъй като услугата (хонорара) на адвоката би струвала повече.

3. Да потърся съдействие и от комисията "Антикорупция" предвид неизпълнението на определените му по закон задължения от страна на инспектора, работил по жалбата ми.

Поздрав,

Re: Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2024, 19:20
от doondie
newbie_lex написа:3. Да потърся съдействие и от комисията "Антикорупция" предвид неизпълнението на определените му по закон задължения от страна на инспектора, работил по жалбата ми.
Не сте споменавали нищо за вече разглеждана жалба. Пускали ли сте такава до Комисията за защита на потребителите? Ако да, с какво решение са излезли от местната ѝ структура? Ако не, направете го час по-скоро, защото не са особено експедитивни така или иначе.

Може ли повече информация за казуса - каква е стоката, какъв е проблемът с нея, кога е закупена и кога е възникнало несъответствието, какъв е търговецът (вече стана ясно, че е онлайн магазин, но български ли е?), каква кореспонденция е водена с него.

Дали да прибегнете до услугите на адвокат е Ваше решение. За мен рискът е неоправдан, затова бих се защитавал сам. Просто за материален интерес от 50-100 лв. адвокатските хонорари са несъразмерно високи. Адвокатските услуги, особено в последните години, са се превърнали в лукс. Както вчера чух по БНР по повод увеличаването им, таксиметровите услуги според говорещия са лукс, а не заместител на градския транспорт. Каква е алтернативата на високите адвокатски хонорари? Както и да е.

Re: Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 05 Фев 2024, 21:37
от guest1
Здравейте!
Хубаво си хортувате, ама ... без подробности нищо не може да се каже!

Понеже doondie спомена бойлер - чета в брошурите.
Гаранцията отпада, ако в условията на търговеца изрично е записано, че не се зачита никакъв гаранционен срок - дори даван от Закона за защита на потребителите, ако уредът е монтиран от нелицензиран майстор.


Пп. Сега видях и друга глупост
При евентуална подмяна на уреда с нов, остава да важи остатъчният период на гаранция от първоначалната дата на закупуване на първия

Re: Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2024, 00:10
от newbie_lex
doondie написа:Може ли повече информация за казуса - каква е стоката, какъв е проблемът с нея, кога е закупена и кога е възникнало несъответствието, какъв е търговецът (вече стана ясно, че е онлайн магазин, но български ли е?), каква кореспонденция е водена с него.


Все пак има движение по казуса – след 3 (три) месеца упорство и забавена реакция от страна на търговецът-продавач получих имейл с искане да изпратя за моя сметка продукта предмет на рекламация за да бъде извършена “независима експертиза”

Очевидно предвид цената на закупения продукт (става въпрос за не чак толкова скъпа вещ) може да се каже, че търговецът-продавач не иска да признае дефекта и прави всичко възможно, за да не се реши проблема и да не се излезе по най-добрия начин от създалата се ситуация. Много добре знае, че когато продава такъв вид продукт, е нормално, от сто чифта пет да се върнат с някакъв проблем.
Но за да му стане максимално ясно, как така рекламирания продукт е проявил дефект в качеството при употребата му за толкова кратък период от време се налага становище от врачки и гледачки.

Най-учтиво поисках да просочи само в рамките на едно изречение - какъв е мотивът му за отказ да експедира (организира) транспорт на дефектния продукт за негова сметка до центъра за рекламации.

Re: Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2024, 12:01
от guest1
Уважаеми newbie_lex - не разбирам, какво ви е болката?

Вие твърдите, че стоката е дефектна - търговецът е на обратното мнение.
Според мен, разходите за транспорт и самата експертиза трябва да направите вие, а после - търговецът да ви ги възстанови, в случай че сте прав.
По-странното е - как ще се гарантира независимостта на експертизата, когато се извършва във ваше отсъствие?

Re: Неизпълнение на задължението по чл. 127, ал. 1 от ЗЗП

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2024, 17:23
от newbie_lex
guest1 написа:Уважаеми newbie_lex - не разбирам, какво ви е болката?


Наясно съм, че няма как да я разберете а и не е необходимо, след като не ви касае и не сте засегната страна! Благодаря, че ми отделихте от времето си, за да ми дадете тази информация.
Best!