Страница 1 от 1
Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
25 Апр 2024, 21:43
от dnt00
Здравейте,
Поръчах си 3 продуктa в рамките на 2 седмици от AliExpress. В България пристигат в куриерска фирма ExpressOne. За първия продукт получавам тракинг информация, че е в България и след 2 седмици получавам имейл от ExpressOne (тогава за първи път чух за тяхното съществуване), че ще ми бъде доставен на следващия ден в 11ч, което не се случва. След няколко дни получавам пак имейл, че мога да си получа продукта от техен пункт за получаване на пратки в Младост, София. Отговарям им на имейла, че съм посочил адрес за получаване и очаквам доставката на него. Отговор не получавам. В сайта им намерих раздел рекламации и им писах, отговориха ми че ще ми доставят пратката на адрес по товарителница. След това получих имейл, че мога да си взема пратката до 16.04, което е в рамките на следващите десетина дни. Пак им отговорих на имейла, но отговор не получих. И така няколко пъти им писах рекламации, а те ми отговаряха, че мога да си получа пратката в Младост.
През това време ми доставиха другите 2 пратки на посочения от мен адрес. Връзката по телефон с тях е невъзможна. Изпратих имейл през основният им сайт, доколкото разбирам е фирма от Унгария, отговориха ми да се обърна към клона им в България. Към 20.04 им изпратих отново рекламация, този път ми отговориха, че пратката е приета. Съответно отговорът от моя страна на техният имейл не да де резултат. Наложи се пак да пиша рекламация, като поисках да видя снимка на моят подпис, изпратиха ми подписа върху някакъв, ще го нарека електронен документ, на който пише моето име, номер на пратка и т.н. и "пратката е доставена на 16.04" - странно съвпадение. Писах им още една рекламация, като исках да видя подписите от 3те доставки, но вече 3ти ден нямам отговор и не очаквам.
В крайна сметка получих само 2 пратки от 3. Мога ли да предявя някакви претенции или да заведа дело за открадната пратка или както би могло да се формулира? Сумата е малка, но въпросът е принципен. Исках да си поръчам няколко по-скъпи продукта, но не мисля да го правя, при положение, че доставката може да не бъде осъществена.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
14 Май 2024, 19:42
от dnt00
Надявах се, че този формум се посещава от адвокати. Изглежда съм имал грешна представа.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
14 Май 2024, 23:36
от ivan_lawyer
Не са безплатни адвокатите и затова се - "страхуват" да не изглеждат - "евтини".
На един мой клиент - следното, поръчва си 4 броя "джанти", добре - но - самият "куриер" ги - открадва - и напуска работата, нито МВР, нито нищо, няма ги джантите - осъдих фирмата-спедитор, те се мятаха мятаха и накрая платиха и за адвокат
Обаче аз не гарантирам - че тук ще е така - онова беше по-достъпно - тук не знам къде да ги съдя - ако са в Унгария - то е нелепо.
Застраховка нещо, което да предизвика поне - минимален интерес. Има и една институция - Комисия защита потребителите - но са меко-казано - "неефективни", оправяйте се, така казват.
Съдебната процедура е най-скъпото нещо, това е "тежка артилерия", ако има "хляб" в случая - можете да намерите - фирма - която да Ви плати нещо сега и - тя да се оправя - гледах такива неща - но не са сериозни според мен.
От "трън-та на глог", не Ви съветвам да се занимавате с "мутренски" изпълнения, да Ви четат данните по документи.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
15 Май 2024, 12:34
от dnt00
Благодаря за отговора!
Сумата е малка и няма особен смисъл да плащам за адвокат, дори и за консултация. Нямам представа дали би могло да бъде заведено дело или има определена стойност, над която може това да се случи.
Въпросът е принципен за мен. Много хора не искат да се занимават с дребни и нищожни загуби, дори понякога и за по-големи и съответно, когато няма регулация от страна на държавата или по-скоро има регулаторни органи, но те не си вършат работата, тогава компаниите и държавните служители правят каквото искат, защото знаят, че няма да им бъде потърсена отговорност.
Аз много се дразня на некоректно и несериозно отношение и много рядко не се защитавам. В случая исках да получа от тук кратка информация, може или не може да се заведе дело и има ли праг на финансовата загуба, за да се случи това.
Изглежда, че ще трябва да се намеря добър адвокат обхващаш различни направления, за разрешаване на бъдещи казуси. Разбирам от време на време за различни случаи, разрешени в съда.
Желая успех на всички с преборването на несправедливостта!
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
15 Май 2024, 19:49
от ivan_lawyer
Всеки човек трябва да си има познат адвокат, да може да му дава съвети понякога.
Успех, ако стане.
Таксите пред съда са 80 лева и тъй.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
16 Май 2024, 08:00
от ivanov_p
По спомени. Веднъж изпращах нещо и питах каква е отговорността за недоставена пратка, оказа се, че е нещо от порядъка на стотина лева или друга малка сума. Дори за застраховани имаха съвсем нисък таван.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
16 Май 2024, 10:14
от guest1
2014 година трябваше да купя и изпратя в друга държава лаптоп, който струваше 650-700 лева.
Единия вариант беше, да го купя ва вое име и са го изпратя хо куриер. Застрахователната сума беше около 400 лева - по-малко от цената.
Избрах друг вариант. Оформихме покупкота като "доставка до адрес в другата държава", като съответно си платих за доставка. Но допълнителната сума беше по-ниска от тарифната на куриерите, а застрахователната - 100%. Защото лаптопа беше собственост на търговеца до момента на получаване.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
18 Май 2024, 16:59
от bate_riti
Здравейте! Следя този форум от известно време, чета интересни неща, и ето, че дойде моментът и аз да се включа в дискусиите. Темата ми е "присърце" - като дългогодишен пощаджия и куриер ще ви споделя някои тайни "от кухнята".
Работих три години във въпросната пощенска и куриерска служба "М&Бм Експрес", която впоследствие стана "Express One". Имаше един период от време, когато в офисите се трупаха цели камари пратки на Ali Express поради простата причина, че НЯМАШЕ ХОРА, които да ги доставят по адресите. И защо няма куриери? Защото заплатите са ниски. Хубава, приятна е пощаджийската и куриерската работа, но подбита и нископлатена. Стара слабост на куриерските фирми е да привличат нови клиенти, които да изпращат пратки и кореспонденция, но без да мислят по въпроса имат ли достатъчно куриери, които да поемат този обем работа... Но да се върна към "МиБМ Експрес" - освен с пратките на Ali Express същото се получаваше и с някои препоръчани писма срещу подпис за определени "нерентабилни" райони, например крайни квартали и вилни зони. Един колега от офиса се обаждаше на получателите по телефона: "Нямаме човек за вашия квартал, елате в офиса в Овча купел да си получите писмото!"... И както казах - поради недостатъчния брой куриери се налага един куриер "да се разчекне" за да си покрие района на обслужване. Това, че сте получили SMS "Очаквайте днес еди-каква си доставка" означава само, че пратката е зачислена на съответния куриер. А друг е въпросът дали в рамките на работния ден този куриер ще успее "да огрее и на вашата улица".
Отделен е въпросът и за допусканите грешки в логистичните центрове и грешното разпределяне на пратки... Така че приятелски съвет от мен - избягвайте да си поръчвате през Интернет разни дрънкулки и парцалки и да чакате куриерите да ви ги донесат на крака. Много по-сигурно е да се надигнете от диваните и да си ги изберете лично от магазините. И на мене като куриер ми се е случвало получател да откаже да приеме пратка, защото изпращачът я е объркал. И е прав човекът - няма да плаща за нещо, което няма да му свърши никаква работа...
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
19 Май 2024, 00:43
от guest1
Последното мнение ме подсеща за по-лош вариант - Български пощи!
Получавал съм пратки както през тях, така и през M&BM Express. И докато M&BM Express поне правеха опит за доставка, последван от телефонно обаждане - то Български пощи просто ми оставят едно „хвърчащо листче“ - уведомление, някъде около пощенските кутии, с текст „Заповядайте в клон № да си получите пратката“. И става дума за „малък пакет“ или писмо - не за нещо обемно.
Когато поръчвам през Еконт или Спиди - винаги е до офис и с наложен платеж. Чисто и сигурно.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
20 Май 2024, 11:47
от dnt00
bate_riti написа:Така че приятелски съвет от мен - избягвайте да си поръчвате през Интернет разни дрънкулки и парцалки и да чакате куриерите да ви ги донесат на крака. Много по-сигурно е да се надигнете от диваните и да си ги изберете лично от магазините. И на мене като куриер ми се е случвало получател да откаже да приеме пратка, защото изпращачът я е объркал. И е прав човекът - няма да плаща за нещо, което няма да му свърши никаква работа...
Каквото и да купувам, до Китай не мисля да ходя.
Единствените куриери, с които съм имал проблеми са M&BM Express и Express One. С M&BM Express случаят беше за грубо държане на куриера, който не ми позволи да си прочета ключовия текс на договор с Виваком.
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
20 Май 2024, 13:30
от guest1
dnt00 написа:С M&BM Express случаят беше за грубо държане на куриера, който не ми позволи да си прочета ключовия текст на договор с Виваком.
Имах точно същия случай - дистанционно заявен договор с Виваком, който ми беше донесен на хартия за подписване.
Но фирмата беше друга и куриера каза -
„Прочетете си договора спокойно, няма да ви притеснявам!“
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
20 Май 2024, 17:38
от bate_riti
И ние в МиБМ Експрес по едно време носехме такива договори за подписване. И някои хора се чудеха защо не идва служител на Виваком, ами някакъв куриер от куриерска фирма.
И ние обясняваме, че сме само едни посредници, като за неуредени въпроси по договорите ние нищо не можем да направим. И хората отказваха да подпишат нещо, което ние не можем да им гарантираме. И трябва да си уредят нещата на място в офис на Виваком...
Re: Недоставена пратка от куриер
Публикувано на:
20 Май 2024, 18:58
от guest1
bate_riti написа:И ние в МиБМ Експрес по едно време носехме такива договори за подписване. И някои хора се чудеха защо не идва служител на Виваком, ами някакъв куриер от куриерска фирма.
И ние обясняваме, че сме само едни посредници, като за неуредени въпроси по договорите ние нищо не можем да направим. И хората отказваха да подпишат нещо, което ние не можем да им гарантираме. И трябва да си уредят нещата на място в офис на Виваком...
Дали в офис или на поляната - все тая.
За да има попълнен договор - значи преди това е имало разговор. Вписани са конкретниге параметри. Ако са размислили - връщат го неподхисан.