начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

Отчитане на печалба?

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Отчитане на печалба?

Мнениеот romeo » 17 Дек 2006, 11:57

Значи имам стока която съм закупил тази година. Тази част от стоката, която продам през следващата година, печалбата за коя година ще дойде и как ще плащам данъка? Примерно имам фактури за закупена стока/материали, завеждам ги в материалната книга, пиша фактура, номер и т.н. /става въпрос за едностранно счетоводство с програмата Прима/. При това положение фактурите трябва ли да ги записвам и в книгата за разходите, т.е. да ми се намалява печалбата за тая година? Като продам нещо в сегашната година, издавам фактура, нея я записвам в книгата за приходите и като отписвам тая стока от материалната книга, тогава ми се явява опция за въвеждане и в книгата за разходите. Това ме малко обърква… но това което продам през следващата година, печалбата за коя година ще дойде?
romeo
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Дек 2006, 21:09

Мнениеот gega » 17 Дек 2006, 12:34

"Ще дойде" за годината, за коята "ще дойде"!
gega
Потребител
 
Мнения: 585
Регистриран на: 20 Юни 2005, 12:18

Мнениеот romeo » 17 Дек 2006, 16:19

gega написа:"Ще дойде" за годината, за коята "ще дойде"!

ок, това е според ЗС чл.4. 1. за текущото начисляване, че приходите и разходите се отразяват тогава когато възникват, но според т. 2 разходите трябва да се отразяват за периода през който предприятието черпи изгода от тях, т.е. аз ги продавам следващата година и тогава черпа изгода от тях и тогава трябва да ги заведа в книгата за разходите и така е според програмата, защото като ги отчислявам от материалната книга, тогава ми се явява опция за въвеждане в книгата за разходите. Е тогава как според т. 1 да има текущо начисляване? Значи да ги въвеждам два пъти като разход?
romeo
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Дек 2006, 21:09

Мнениеот portokal » 17 Дек 2006, 16:29

Е, тоя въпрос не е ли изцяло счетоводен? :roll:
Кое кога ти е приход и кога ти е разход...
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5519
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Мнениеот romeo » 17 Дек 2006, 16:42

portokal написа:Е, тоя въпрос не е ли изцяло счетоводен? :roll:
Кое кога ти е приход и кога ти е разход...

по същество, да, но нали и счетоводството се определя от закон а на мен ми се вижда противоречие между тия две точки, погледнато така както е изложено
romeo
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Дек 2006, 21:09

Мнениеот prnedev » 17 Дек 2006, 17:00

Като купуваш стоката - попълваш не Книгата за разходите, а Книгата за материалните запаси.

Като продадеш стоката - пишеш в Книгата за приходите - с продажната цена и едновременно пишеш в Книгата за разходите - покупната цена на стоката, както и в Книгата за материалните запаси - същото количество на продадената стока - като разход (изписани материали)

Малко повечко е писането, но по този начин се вижда това, което ти отговаря на въпроса - приходите от продажбата на стоката ще са ти догодина, същевременно като си купил стоката, това не ти е разход. Разход ти е покупната цена на стоката, която си я продал.

Хмммм, програма Прима не съм я разглеждал, може ли да пуснеш един линк?
prnedev
Активен потребител
 
Мнения: 1956
Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
Местоположение: София/Велико Търново

Мнениеот romeo » 17 Дек 2006, 17:27

prnedev написа:Като купуваш стоката - попълваш не Книгата за разходите, а Книгата за материалните запаси.

Като продадеш стоката - пишеш в Книгата за приходите - с продажната цена и едновременно пишеш в Книгата за разходите - покупната цена на стоката, както и в Книгата за материалните запаси - същото количество на продадената стока - като разход (изписани материали)

Малко повечко е писането, но по този начин се вижда това, което ти отговаря на въпроса - приходите от продажбата на стоката ще са ти догодина, същевременно като си купил стоката, това не ти е разход. Разход ти е покупната цена на стоката, която си я продал.

Хмммм, програма Прима не съм я разглеждал, може ли да пуснеш един линк?

да така става, изясни ми се, мерси за отговора
няма проблем ето линк
http://www.microinvest.net/pub/m_prima.exe
romeo
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 05 Дек 2006, 21:09


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 29 госта


cron