начало

Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й Тълкувателното решение: Давността тече за всяка вноска по кредита от падежа й

ДДС

Дискусии и казуси в областта на данъчното право
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


ДДС

Мнениеот jliachi » 03 Дек 2007, 11:27

Моля ако някой е запознат да ми разясни какви са плюсовете и минусите при преминаване на една фирма под ДДС.Всеки месец ли се взима ДДС или годишно , какъв е размера на данъчният кредит който се възстановява на фирмата.Аз четох закона но много неща не са ми ясни.Благодаря предварително.
jliachi
Младши потребител
 
Мнения: 27
Регистриран на: 21 Авг 2006, 15:37

Мнениеот Magnollia » 03 Дек 2007, 11:47

Да не Ви идват идеи за данъчни измами :twisted: :twisted: :twisted:

Това в кръга на шегата. :P :P :P
Ако сте собственик на дружество най-добре и честно Ви съветвам - потърсете си добър адвокат. Ако сте колега, който се интересува от данъчно право едва ли във форума ще можем много, много да Ви помогнем.
Аватар
Magnollia
Потребител
 
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Окт 2007, 10:28

Мнениеот ania » 03 Дек 2007, 12:22

Добър ден и хубава седмица на първо място,
след това:
за jliachi: ако с четене на закон нещата ставаха ясни, то не виждам смисъл от професиите адвокат и счетоводител :) регистрацията има и плюсове, и минуси. Ние, адвокатите, можем да нахвърляме някои от тях, останалите ще Ви бъдат изяснени от икономисти/счетоводители.
И накрая малко смях, но историята е истинска: Член от семейството ми има счетоводна къща, единият клиент подлежи на задължителна регистрация по ЗДДС. Обяснява му се, че той няма да обеднее, просто ще си взима 20-те% от крайния потребител и те след n периода ще му бъдат или приспаднати, или върнати.....и......милият ми той отива да пазарува в Метро, там сумата се разделя на основа и ДДС, купува не знам си какви кисели млека и течни шоколади, връща се и казва: "Ето, аз съм краен потребител, дай си ми ДДС-то!!!!!" :D :D
Човекът изкарва доста пари годишно, НО го е яд, че услугата му за счетоводител ще поскъпне. Е това не го разбирам, извинявам се, ако засягам някой, но как искате бизнесът Ви да се развива, а това да стане без намесата на компетентни хора, които да Ви пазят гърба??
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот pitasht » 05 Дек 2007, 11:15

Да не говорим че това че сте си върнали някакви пари от ДДС може да се окаже нож с две остриета. Минава данъчна ревизия след три години от датат на връщането, решава че не са налице условията на ЗДДС-няккави си формални изисквания и връщате ДДС със лихви, които приближават сумата на самото ДДС.
Без добър и опитен счетоводител не можете да се справите и дори и тогава рисковете не са малко.
А четеното на закона няма да ви доведе до никъде
pitasht
Активен потребител
 
Мнения: 1361
Регистриран на: 19 Май 2006, 09:18

Мнениеот The_Night_Rider » 06 Дек 2007, 20:46

И как точно отнася тези разходи счетоводно и си взема ДДС-то?
Ша си го прибира докато не му влезе ревизия и го изреже през кръста.

Зависи от предмета на дейност на фирмата ви.ДДС по принцип е свързано с една камара салтанати и доста сурови санкции за нарушение на закона.Там и контролът е засилен.Пак ви казвам зависи от това с какво се занимавате.
Ако напишеш по-подробно мага да ти кажа дали да минеш или не в общи линии.
The_Night_Rider
Младши потребител
 
Мнения: 27
Регистриран на: 22 Яну 2007, 00:47

Мнениеот toti99 » 07 Дек 2007, 14:15

За по разбираемо ще дам числов пример. Вариант 1 нерегистриран по ДДС . Вариант 2 регистриран по ДДС. Всичко описано по - долу става за месец .

Изходно положение . Имаш 120 лв. Ще купин нещо за 120 лв . с ДДС. Ще го продадем за 180 лв. с ДДС. Ще получим фактура . Ще издадем фактура. Данък печалба 15% , Фирмите са ООД. Ще отчетем и фин . резултат.


Вариант 1.

Имаме 120 лв. в джоба.
Купуваме печка за 120 лв . = печка 100 лв. + 20 лв . ДДС. Продаваме за 180 лв.
Фин. резултат - 60 лв. печалба / 180 -120 = 60/ , Данък 15% = 9 лв. Чиста печалба 51 лв.
В джоба имаме - 171 лв.

Вариант 2.

Имаме 120 лв. в джоба.
Купуваме печка за 120 лв . = печка 100 лв. + 20 лв . ДДС. , тези 20 лв са Данъчен кредит, Продаваме за 180 лв. = 150 печка + 30 лв. ДДС.
Фин. резултат - 50 лв. печалба / 150 -100 = 50/ , Данък 15% = 7.50 лв. Чиста печалба 42.50 лв. , Внасяме ДДС 10 лв = 30 - 20 = 10 ,
Данък за внасяне - 7,50 , ДДС за внасяне - 10 лв. Чиста печалба - 42,50 лв.
В джоба имаме - 162,50 лв.


За да се получи печалбата на вариант 1 ще трябва да се оскъпи цената с около 6% . и да стане приблизително 191 лв.
toti99
Потребител
 
Мнения: 312
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот freedom » 08 Дек 2007, 18:07

toti99

всичко ок, ама защо на корпоративния данък му викаш данък печалба и го смяташ на 15% /фирмите са ООД/? ;)
freedom
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 08 Дек 2007, 18:04

Мнениеот toti99 » 08 Дек 2007, 21:07

Данък печалба да се чете корпоративен данък. Щом сте разбрали разликата между двата варианта това е съществено . Останалото е несъществено.
toti99
Потребител
 
Мнения: 312
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот ania » 10 Дек 2007, 15:40

Здравейте отново,
браво на Тоти99 за простичкия пример, но за съжаление нещата не са толкова прости, когато става дума за реални пари и бизнес.
Защо не обяснихте на човека каква е разликата при контрагенти, които са регестрирани и такива, които не са?
И че не винаги може да се възстанови ддс? И че печалбата не се изчислява толкова простичко, защото има десетки разходи, които й влияят? И че при регистрираните фирми те са мното повече и има по-голяма възможност за намаляване на тази печалба при отчитане на фин. резултат?

Надявам се питащия по тази тема да не взема решения въз основа само и единствено на написаното, а да се консултира наистина със специалисти :)
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот toti99 » 10 Дек 2007, 21:40

Цитат от ania........
===========================================
Здравейте отново,
браво на Тоти99 за простичкия пример, но за съжаление нещата не са толкова прости, когато става дума за реални пари и бизнес.
Защо не обяснихте на човека каква е разликата при контрагенти, които са регестрирани и такива, които не са?
И че не винаги може да се възстанови ддс? И че печалбата не се изчислява толкова простичко, защото има десетки разходи, които й влияят? И че при регистрираните фирми те са мното повече и има по-голяма възможност за намаляване на тази печалба при отчитане на фин. резултат?

Надявам се питащия по тази тема да не взема решения въз основа само и единствено на написаното, а да се консултира наистина със специалисти Smile
=============================================
ania примера е прост защото питащия иска да само да схване разликата между регистрирана фирма и неригистрирана. Примера е изчистен от другите неща за да може да се види най-ясно разликата между двата варианта.

За другите неща ................. ами гледай сега ........... сигурно си чула за едно финикиско изобретение!!!!! . Ако не си чула питай и ще ти се отговори.
toti99
Потребител
 
Мнения: 312
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот ania » 11 Дек 2007, 12:16

Здравей, Тоти 99, съжалявам, че обърнахме темата на разговор, но според мен схващането на човека по този пример ще бъде едностранчиво.
От тук нанатък и вместо питащият да се весели над този РАЗГОВОР, нека да му дадем възможност да му бъде обяснено по-подробно от професионалист, на който ще му бъде платено за това.

П.П. За питащия по темата: ако дойдем във вашата фирма и поискаме да пробваме този и този продукт, за да открием разликата между двата (напр. 2 вида уиски), и то безплатно, Вие ще ни разрешите ли? И колко пъти?
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот toti99 » 11 Дек 2007, 13:07

ania - Човека имаше прост въпрос получи прост отговор . Щом не се обажда значи му е станало ясно всичко.

Ти искаш да разшириш въпроса му . Защо не мога да разбера. Да те е упълномощил нещо . Не подценявай човека.

Ти считаш ли се професионалиска по темата или така просто дразниш.
toti99
Потребител
 
Мнения: 312
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот toti99 » 11 Дек 2007, 13:07

ania - Човека имаше прост въпрос получи прост отговор . Щом не се обажда значи му е станало ясно всичко.

Ти искаш да разшириш въпроса му . Защо не мога да разбера. Да те е упълномощил нещо . Не подценявай човека.

Ти считаш ли се професионалиска по темата или така просто дразниш.
toti99
Потребител
 
Мнения: 312
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот j.k » 11 Дек 2007, 14:15

От питащия разбирам, че изобщо не му е ясно какво е това ДДС, както впрочем на много хора. Интересното е, че почти всеки собственик на фирма смята, че данъчният кредит е чиста парична сума, която влиза в джоба на продаващия, без да се замисли, че щом в ДДС съществува думичката данък, то тази парична сума следва да се предаде на държавата, без да пита ама защо. Все пак ДДС е основния приходоизточник в държавния бюджет. А щом някой е решил да се занимава с бизнес и е регистриран по ЗДДС, нека да не се замисля, а веднага да потърси специалист.
j.k
Младши потребител
 
Мнения: 61
Регистриран на: 25 Яну 2005, 17:41

Мнениеот ania » 11 Дек 2007, 14:54

:) а ти сега очакваш ли отговор?

.....и докога ще си отговаряме?
ania
Потребител
 
Мнения: 138
Регистриран на: 16 Мар 2006, 19:14

Мнениеот toti99 » 11 Дек 2007, 16:15

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
toti99
Потребител
 
Мнения: 312
Регистриран на: 16 Апр 2006, 10:44

Мнениеот dimanna » 11 Дек 2007, 16:48

Колеги, тук в тази тема бих искала да ви питам следното - при продажба на недвижим имот на публична продан по реда на ГПК, е установено, че длъжникът е регистриран по ДДС. В 5-дневен срок от получаване на цената съдебният изпълнител следва да преведе данъка на съотвентата НАП. Някой може ли да ми разясни какво ще рече освободена доставка и продажбата на сграда кога може да бъде освободена доставка... Съвсем ми се оплетоха понятията в данъчното право, особено свързаните с ДДС.. Питам това, тъй като в ЗДДС пише, че продажбата на земя е освободена доставка.. съвсем се обърках...
dimanna
Младши потребител
 
Мнения: 25
Регистриран на: 11 Дек 2007, 16:41

Мнениеот prost » 12 Дек 2007, 01:29

dimanna,
не е особено удачно да пускате въпрос в чужда тема...
сега на въпросът ви...
не става ясно каква е сградата - дали е нова или е стара.
от това зависи дали е освободена доставка или не
колкото до продажбата на земя - освободена доставка е,но с някои изключения, които са изрично посочени в чл. 45 ал. 5 на ЗДДС - например УПИ. като при продажбата на сграда+земя в общи линии са налице две сделки - освободена (на сградата ако е стара+прилежащия към сградата терен) и облагаема (на УПИ), освен ако не се избере доставката на сградата да бъде облагаема (чл. 45 ал. 7).
сега за продажбата на имот при публична продан - в чл. 131 на ЗДДС се говори за дължим данък. а при освободени доставки данък не се начислява (чл. 86 ал. 3). но предполагам, че публичният изпълнител ще третира доставката на сградата като облагаема поради куп причини.
за повече разяснения и подробности е най-добре да се обърнете към специалист.
Абсолютен профан
prost
Младши потребител
 
Мнения: 27
Регистриран на: 03 Окт 2007, 23:39

Мнениеот dimanna » 12 Дек 2007, 14:03

благодаря :)
dimanna
Младши потребител
 
Мнения: 25
Регистриран на: 11 Дек 2007, 16:41


Назад към Данъчно право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта


cron