Интересно, то направо е събитие ?!?
ЕС е особено животно,нито е кон нито магаре но май като тенденция клони към коня.Но това не е важно. Тенденциите и развитието на ЕС се обуславят от глобалната геополитика, а ние сме много малки за да бъдем реален фактор.Можем само да лавираме между играта на големите,на прилична дистанция с цел покачване на "цената".
Но това не е право. В практичен аспект е важно доколко институциите на ЕС бихме могли да ги използваме както и европйското право при разрешаване на правни спорове.
До колкото ми е известно аз съм първия който в реална съдебна битка, срещу решение на ДКЕВР, използвах чл.234 от ДЕО, по малко от два месеца от пълноправното ни членство. излишно е да казвам че прокурорът и съдебния сътав не можаха да реагират веднага.
До
Върховен административен съд
Петчленен състав
МОЛБА
За откриване на производство по постановяване на преюдициално тълкувателно заключение по реда на чл.234 от ДЕО
От. Ивета Борисова Минкова ЕГН 4812226259
Адрес: гр.София ул.Стефан Стамболов № 35А ет.1 ап.1
Чрез
Адв.Незрет Мустафов Бабучев САК
Адрес: гр.София
Жалбоподател по адм.дело №10180/ 2006г. 5 членен състав на ВАС
ПРАВНО ОСНОВАНИЕ:
Чл.234 а) и б) от ДЕО
Уважаеми Господа/Госпожи/ административни Съдии,
Като последна съдебна инстанция и като компетентен съд съгласно чл.234 ал.3 от ДЕО ,моля до откриете производство по постановяване на преюдициално тълкувателно заключение по реда на чл.234 от ДЕО за тълкуване на ДЕО и на валидността и тълкуването на актовете на общността , които са относими към предмета на делото , а именно ценообразуването на електрическа енергия за минал период, като се поставят следните въпроси за тълкуване пред Съда на европейската общност в Люксембург :
1. От коя дата и от кой нормативен акт произтича задължението на Република България за хармонизиране и транспониране на правото на Общността( общ принципи на правото на общността ,регламенти и директиви)?
От 1.02.1995 г датата на ратифицираното със закон
ЕВРОПЕЙСКО СПОРАЗУМЕНИЕ за асоцииране (1993 год.)
между Европейските общности и техните страни членки, от една страна, и Република България, от друга страна Ратифицирано със закон, приет от 36-о Народното събрание на 15.04.1993 г. - ДВ, бр. 33 от 20.04.1993 г. В сила от 1.02.1995 г. Текстът на споразумението е обнародван като отделно книжно тяло на "Държавен вестник", издадено на 25.05.1995 г. - ДВ, бр. 61 от 7.07.1995 г.
по точно задължение произтичащо от чл. 69 и чл.70 от ЕСА .
РАЗДЕЛ III
СБЛИЖАВАНЕ НА ЗАКОНОДАТЕЛСТВАТА
Член 69
Страните признават, че важно условие за икономическата интеграция на България с общността е сближаване на съществуващото и бъдещото законодателство на България с това на общността. България ще положи всички усилия за осигуряване постепенно съответствие на своето законодателство с това на общността.
Член 70
Сближаването на законодателството ще обхване особено следните области: митническо законодателство, търговско законодателство, банково законодателство, фирмено счетоводство и данъци, интелектуална собственост, защита на работниците на работното им място, финансови услуги, конкурентно право, защита на здравето и живота на хора, животни и растения, защита на потребителя, косвени данъци, технически правила и стандарти, ядрено законодателство и регулирането му, транспорт и околна среда.
Или от датата на пълноправното членство на Република България , ДОГОВОР ОТНОСНО ПРИСЪЕДИНЯВАНЕТО НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ И РУМЪНИЯ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ , в сила от 01.01.2007г. ?
2. Срокът за транспониране на ДИРЕКТИВА 2003/54/ЕO НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И СЪВЕТА от 26 юни 2003 година относно общите правила за вътрешния пазар на електроенергия и отменяща Директива 96/92/ЕО посочен в чл.30 01.06.2004г. от Директивата задължителен ли е за Република България?
3. Правото на общността ДЕО, ДЕС, Регламенти и ДИРЕКТИВА 2003/54/ЕO НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И СЪВЕТА от 26 юни 2003 година относно общите правила за вътрешния пазар на електроенергия , допуска ли изрично обратно действие при ценоообразуване на електрическа енергия за битови потребители на електрическа енергия ( за минал период) и ако допуска при какви условия е допустимо ?
4. При колизия между правото на Общността и липсата на транспониране на ДИРЕКТИВА 2003/54/ЕO НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И СЪВЕТА от 26 юни 2003 година относно общите правила за вътрешния пазар на електроенергия и националното законодателство, Закона за енергетиката, Наредба за образуване цените на електрическа енергия , Енергийната стратегия и Решенията на енергийния регулатор в Република България Държавната комисия за енергийно и водно регулиране за определяне на цените за електрическа енергия за битови потребители(общ административен акт по своята правна природа), гражданите могат ли да се позовават директно на разпоредби на Директивата , по точно чл.3 и чл.23 от Директивата ?
Моля почитаемият Върховен административен съд да има предвид че ако националните съдилища не спазят задължението за представяне на дела пред Съда на европейската общност в Люксембург съгласно чл.234 а( и б( от ДЕО за даване на преюдициално тълкувателно заключение по тълкуване на Договора и на валидността и тълкуването на актовете на институции на Общността , това нарушение се приема за нарушение на ДЕО от страна на държава членка на ЕС. На това не се противопоставя независимостта на съдилищата. Подобно поведение дава повод на Европейската комисия да открие надзорно производство съгласно чл.226 от ДЕО и сама да сезира Съда на европейската общност в Люксембург ,с произтичащите от това последици за държавата членка нарушител .
Гр.София С уважение:.................................................
Адв.Незрет Мустафов Бабучев САК