начало

Алексей Трифонов се оттегля от надпреварата за председател на СГС Алексей Трифонов се оттегля от надпреварата за председател на СГС

допълнително споразумение за заместване

Трудовоправни казуси
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


допълнително споразумение за заместване

Мнениеот dilina » 04 Дек 2009, 14:53

Здравейте,
Имам нужда от съвет по следния казус: Служителка е със сключен постоянен трудов договор на определена длъжност и няколко месеца след това е подписала допълнително споразумение за заместване, в което е вписано наименованието на същата длъжност, но че ще замества колежката си /съответно е вписано името на заместваната служителка/, до завръщането й на работа. Тъй като изглежда, че има противоречие между двата документа, кой от двата документа би трябвало да е в сила - постоянния тр.договор или доп.споразумение за заместване? В зависимост от това кой от двата документа е в сила, би трябвало да се оформи документално по различен начин като се завърне титуляра на работа. Ако е в сила допълнителното споразумение, може би трябва да се прекрати трудовия договор при завръщане на замествания, тъй като е срочен трудов договор за заместване? Моля дайте ми съвет!
Благодаря
dilina
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2009, 02:26

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот sunrise » 04 Дек 2009, 15:03

Съвет, без да се видят документи по принцип трудно се дава.
Какво променяте на трудовото отношение , ако всички характеристики остават същите? Това, че ще седи на друго бюро ли :roll: ?
За заместване ли освен това става дума или за съвместителство. По кой член на КТ е ?
sunrise
Активен потребител
 
Мнения: 3621
Регистриран на: 04 Юни 2007, 14:34

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот dilina » 04 Дек 2009, 15:49

По скоро става дума за техническа грешка при назначаването - трябвало е да бъде друга длъжността - с по-различни задължения е била преди да подпише за заместването. След подписване на допълнителното споразумение е изпълнявала задълженията само на заместваната, т.е. идеята е да бъде срочен трудов договор по заместване. Благодаря, че се отзовахте!
dilina
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2009, 02:26

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот dilina » 04 Дек 2009, 15:53

А допълнителното споразумение е във връзка с чл.68/1/, т.3 от КТ. Благодаря предварително за отговора!
dilina
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Дек 2009, 02:26

Re: допълнително споразумение за заместване

Мнениеот planinaot » 18 Дек 2009, 18:39

Направили сте една наистина много голяма каша. В случая доколкото разбирам става дума за вътрешно съвместителство, а чл.68 няма НИЩО общо с вътрешното съвместителство.
Вътрешното съвместителство се урежда от чл.259 от Кодекса на труда. За за­мес­т­ва­не­то е не­о­б­хо­ди­мо съг­ла­си­е­то на ра­бо­то­да­те­ля и на ра­бот­ни­ка или слу­жи­те­ля, кой­то ще за­мес­т­ва, из­ра­зе­но в пис­ме­на фор­ма. Това може да стане или чрез сключването на допълнително споразумение или чрез заповед на работодателя, но само ако преди издаване на заповедта работникът е депозирал писменото си съгласие пред работодателя.
От начина, по който е описана фактическата обстановка аз лично оставам с впечатление, че служителката на практика вече е на временен договор - била е на постоянен договор, но страните са сключили допълнително споразумение, с което са се съгласили служителката да премине на срочен трудов договор по чл.68,ал.1,т.3 КТ (за заместване на работник или служител, който отсъства от работа).
Но тук възниква и друг въпрос? В резултат на това изменение на правоотношението подадено ли е Уведомлението пред НАП. Според чл.62,ал.3 КТ - "В тридневен срок от сключването или изменението на трудовия договор и в седемдневен срок от неговото прекратяване работодателят или упълномощено от него лице е длъжен да изпрати уведомление за това до съответната териториална дирекция на Националната агенция за приходите." :?
planinaot
Младши потребител
 
Мнения: 61
Регистриран на: 25 Ное 2009, 19:16


Назад към Трудово право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта


cron