Здравейте,
ситуацията е следната:
абонат съм на Мтел от много години и реших, че не желая да използвам услугите им повече.
Договора ми с тях изтича на 07.07.2011.
На 10.06.2011г. подавам заявление в Глобул за пренасяне на номер от мрежта на Мтел към тази на Глобул.
След 2 дни се получава отговор в офиса на Глобул, че дължа неустойка към Мтел. Отивам в офис на Мтел и момичето на гишето ми обяснява, че е трябвало да подам и заявление в Мтел, за да сеоткажа от услугите им (излъга ме в очите) и че дължа неустойка равна на 12 месечни такси (без ДДС) защото договора ми е подновен за още една година. Връщам се аз в офиса на Глобул и от там ми обясняват, че при пренасяне на номер може да се подаде заявление в рамките на месеца преди датата на изпичане на договора т.е. пренасянето можело да стане и 10 дни преди датата на изтечане на договора (в моя случай 27 дни по-рано).
В индивидуалния договор действително е записано, че ако искам да е откажа от услугите им без да плащам неустойки трябва да подам заявление 1 месец преди датата на изтичане на договора, но за срокове при преносимост на номер нищо не се споменава.
Моля, дайте ми съвет дали от Мтел имат право да ми търсят неустойка или да подавам жалби в КРС и в КЗП.
Благодяра предварително!
- Дата и час: 27 Ное 2024, 11:09 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Преносимонт на номер от Мтел към Глобул
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Преносимонт на номер от Мтел към Глобул
Да, такива са им правилата. И след като са правила - не могат да се оспорват от клиента.
Но наскоро коментираха някакви промени - поинтересувайте се, може да има нещо ново. Но досега беше точно така,както го описвате - един месец преди да напуснете оператора и преди да изтече договора Ви с него,трябва да го предупредите с писмена молба. Нямам представа защо и намирам,че е много тъпо и неудобно за клиента, но - това е.
Проверете,може да са променили нещо. Ако искате пък - жалвайте се в Съюза на потребителите - някаква такава организация има.
Но наскоро коментираха някакви промени - поинтересувайте се, може да има нещо ново. Но досега беше точно така,както го описвате - един месец преди да напуснете оператора и преди да изтече договора Ви с него,трябва да го предупредите с писмена молба. Нямам представа защо и намирам,че е много тъпо и неудобно за клиента, но - това е.
Проверете,може да са променили нещо. Ако искате пък - жалвайте се в Съюза на потребителите - някаква такава организация има.
- rozablue
- Потребител
- Мнения: 254
- Регистриран на: 05 Фев 2011, 11:42
Re: Преносимонт на номер от Мтел към Глобул
krysss написа:Здравейте,
ситуацията е следната:
абонат съм на Мтел от много години и реших, че не желая да използвам услугите им повече.
Договора ми с тях изтича на 07.07.2011.
На 10.06.2011г. подавам заявление в Глобул за пренасяне на номер от мрежта на Мтел към тази на Глобул.
След 2 дни се получава отговор в офиса на Глобул, че дължа неустойка към Мтел. Отивам в офис на Мтел и момичето на гишето ми обяснява, че е трябвало да подам и заявление в Мтел, за да сеоткажа от услугите им (излъга ме в очите) и че дължа неустойка равна на 12 месечни такси (без ДДС) защото договора ми е подновен за още една година. Връщам се аз в офиса на Глобул и от там ми обясняват, че при пренасяне на номер може да се подаде заявление в рамките на месеца преди датата на изпичане на договора т.е. пренасянето можело да стане и 10 дни преди датата на изтечане на договора (в моя случай 27 дни по-рано).
В индивидуалния договор действително е записано, че ако искам да е откажа от услугите им без да плащам неустойки трябва да подам заявление 1 месец преди датата на изтичане на договора, но за срокове при преносимост на номер нищо не се споменава.
Моля, дайте ми съвет дали от Мтел имат право да ми търсят неустойка или да подавам жалби в КРС и в КЗП.
Благодяра предварително!
Явно нито единия, нито другия служител са наясно с нещата. Първо, никой и по никакъв повод не може да ви подновява договора преди настъпването на падежа. С настъпването на падежа договора може да се поднови само автоматично. Във Вашия случай падежа не е настъпил, а това означава, че някой служебно ви е подновил договора в Мтел. След като той е подновен, в случая за 12 месеца, нормално да ви искат тези такси. Нещо повече. Това месечно предизвестие, за което говорите, носи само информативен характер и никой не може да ви задължава да пускате такова заявление. Това е документ, който няма юридическа сила, защото дори и да пуснете такова заявление, това не Ви пречи пък да решите да си подновите договора. Документите за отказ от мобилни услуги съответно документът за подновяване на договора - тези два документа единствено пораждат последици и Ви обвързват. Тук прибавяме и автоматичното поднoвяване, но то е възможно само при настъпил падеж. Никакви други документи било те предизвестия и тем подбни нямат никаква правна стойност, защото в такъв документ вие заявявате едно бъдещо ваше намерение, но което задължително трябва да бъде облечено с един от споменатите два документа. Можете да прекратите договора и без това предизвестие и са длъжни да го прекратят, дори и през последната минута преди падежа.
Документите за пренос към друг оператор се оформят при приемащия оператор най-късно 30 дни преди изтичането на договора с оператора донор, като преди това заплащате на последния всички дължими суми по фактура, а след като пуснете документите в приемащия оператор, плащате и таксата за последния месец от договора ви при оператора донор.
- advokat__nikolov
Re: Преносимонт на номер от Мтел към Глобул
Здравейте,
По-принцип нямат право да ви пречат да си прекратите договора, но със сигурност ще се опитат да ви задържат, подайте си молба за прекратяване, както и жалба, за отказ от освобождаване, но внимавайте към кой я адресирате.
По-принцип нямат право да ви пречат да си прекратите договора, но със сигурност ще се опитат да ви задържат, подайте си молба за прекратяване, както и жалба, за отказ от освобождаване, но внимавайте към кой я адресирате.
"Nulla tenaci invia est via"
-
hristov87 - Младши потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 02 Май 2010, 14:13
- Местоположение: София
4 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта