Здравейте,
Имаме този стационарен телефон още от времето на БТК.
Тогава не беше лесно да се вземе такъв и се чакаше доста време. Както и да е.
Впоследствие Виваком пое щафетата от БТК.
Две три години бяхме подложени на "лек" натиск да се откажем от него в полза на модел с карта(който реално няма много общо със стационарния, освен номера). Натиска се състоеше във спиране на телефона под предлог някаква повреда по трасето. Обаждаме се на техници - те идват, имитират някаква дейност и се обаждат да го пуснат, като неотменно агитират за телефона с карта. Това се повтаряше на всеки два до четири месеца.
Последно го спряха преди два месеца и отказаха да го пуснат...
Обаждахме се до централата няколко пъти. На два пъти казаха, че са изпращали екип, но аз съм "маркирал" таблото и знам, че такъв не е идвал! По телефона ми обясниха, че политика на фирмата е да закрива единичните стационарни позиции и имам 6 месеца, през които да реша, дали да заменя телефона с тип апарат с фонокарта или просто ще го закрият. Въпреки посочения срок, не пуснаха телефона.
Искам да уточня, че:
- Ние нямаме преподписан договор с Виваком! Договора ни е със БТК.
- Нямаме просрочени задължения, всички сметки се плащат в срок
- Искаме да запазим стационарния си телефон (модела с карта, който предлагат, дефакто е проформа GSM)
Последните два месеца сме без телефон, въпреки, че плащаме таксите.
Интересува ме, какво може да се направи в случая?!
Имат ли право Виваком да закрият поста еднолично, без наше съгласие.? ( Те могат и да се ослушват, докато ни омръзне да плащаме за услуга, която не получаваме...)
Мога ли да им потърся отговорност?
Мога ли да ги задължа да ми пуснат телефона и да запазя същия, като стационарен?
- Дата и час: 18 Дек 2024, 05:15 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телефон!
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
12 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
Здравейте!
Препоръчвам да подадете жалба до Комисията за регулиране на съобщенията.
Съгласно Закона за задълженията и договорите
И само протоколно - „Виваком България“ ЕАД са си „Българска телекомуникационна компания“ ЕАД, просто смениха табелата!
Препоръчвам да подадете жалба до Комисията за регулиране на съобщенията.
Съгласно Закона за задълженията и договорите
Чл. 20а. Договорите имат сила на закон за тези, които са ги сключили.
Договорите могат да бъдат изменени, прекратени, разваляни или отменени само по взаимно съгласие на страните или на основания, предвидени в закона.
И само протоколно - „Виваком България“ ЕАД са си „Българска телекомуникационна компания“ ЕАД, просто смениха табелата!
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
Не виждам причина да не Ви прехвърлят на новия модел домашни телефони - електронни апарати със СИМ-карта. По този начин можете да говорите по домашния телефон от която стая си поискате, без значение в коя точно е апаратът.
Подозирам, че им е нерентабилно да поддържат единични абонати на телефони от стария тип. Затова Ви принуждават да използвате по-новите технологии. Задължително първо се оплачете на КЗП и КРС, задето плащате за далекосъобщителна услуга, която не получавате. За мен е неприемливо да Ви принуждават Вие да прекратите договора, вместо те да Ви предоставят алтернатива. Не виждам причина да не може да запазите номера си.
Между другото, има ли проблем с обхвата на мобилните оператори там, където се ползва домашният телефон? Ако единственият вариант е по жица, то те са длъжни да поддържат свързаността. Ако обхватът е добър, тогава нямате особена причина да държите на стария тип телефон. Просто договорете да запазите номера. Преди това обаче пуснете жалбите.
Подозирам, че им е нерентабилно да поддържат единични абонати на телефони от стария тип. Затова Ви принуждават да използвате по-новите технологии. Задължително първо се оплачете на КЗП и КРС, задето плащате за далекосъобщителна услуга, която не получавате. За мен е неприемливо да Ви принуждават Вие да прекратите договора, вместо те да Ви предоставят алтернатива. Не виждам причина да не може да запазите номера си.
Между другото, има ли проблем с обхвата на мобилните оператори там, където се ползва домашният телефон? Ако единственият вариант е по жица, то те са длъжни да поддържат свързаността. Ако обхватът е добър, тогава нямате особена причина да държите на стария тип телефон. Просто договорете да запазите номера. Преди това обаче пуснете жалбите.
'The best way to predict the future is to invent it!'
-
doondie - Потребител
- Мнения: 539
- Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
- Местоположение: Плевен
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
Днес дойдоха двама техници. Много бързо, без да сме ги викали. Може би някой е прочел запитването ми тук и са направили връзката... Все пак едва ли са много подобни случаи, които се протакат 3 години.
Отново предложиха да ми дадат телефон със СИМ карта. Категорично отказаха да пуснат телефона или да потърсят "повредата".
Искаха отговор "Да" или "Не". Т.е. или вземаме този вариант или закриват поста.
Сега, някои ще кажат - какво толкова вземете този с картата.
Излишно е да уточнявам, а и по-запознатите със сигурност са наясно, защо това не е приемлива опция, и какви са предимствата и недостатъците на двата варианта телефони.
Основно стационарния телефон се води лична собственост, част от имота. Не може да става и дума за сравнение между стационарен телефон с кабел и такъв със СИМ карта. Другото е, че около нас има няколко обществени институции, които оперират със стационарни телефони. Те ми казват - "ДА, ама вие не сте Обществена институция, а домашен абонат..."
Като цяло въпроса се свежда до закриване на нашия стационарен пост, без наше съгласие.
Алтернативата, която предлагат е неприемлива, но и не искаме да закриваме телефона.
Както колегата по-горе е посочил:
"Чл. 20а. Договорите имат сила на закон за тези, които са ги сключили.
Договорите могат да бъдат изменени, прекратени, разваляни или отменени само по взаимно съгласие на страните ..."
Отново предложиха да ми дадат телефон със СИМ карта. Категорично отказаха да пуснат телефона или да потърсят "повредата".
Искаха отговор "Да" или "Не". Т.е. или вземаме този вариант или закриват поста.
Сега, някои ще кажат - какво толкова вземете този с картата.
Излишно е да уточнявам, а и по-запознатите със сигурност са наясно, защо това не е приемлива опция, и какви са предимствата и недостатъците на двата варианта телефони.
Основно стационарния телефон се води лична собственост, част от имота. Не може да става и дума за сравнение между стационарен телефон с кабел и такъв със СИМ карта. Другото е, че около нас има няколко обществени институции, които оперират със стационарни телефони. Те ми казват - "ДА, ама вие не сте Обществена институция, а домашен абонат..."
Като цяло въпроса се свежда до закриване на нашия стационарен пост, без наше съгласие.
Алтернативата, която предлагат е неприемлива, но и не искаме да закриваме телефона.
Както колегата по-горе е посочил:
"Чл. 20а. Договорите имат сила на закон за тези, които са ги сключили.
Договорите могат да бъдат изменени, прекратени, разваляни или отменени само по взаимно съгласие на страните ..."
- bgself
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Ное 2020, 13:02
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
doondie написа:Не виждам причина да не Ви прехвърлят на новия модел домашни телефони - електронни апарати със СИМ-карта. По този начин можете да говорите по домашния телефон от която стая си поискате, без значение в коя точно е апаратът.
Понеже не виждаш - ще ти я кажа!
Стационарните апарати са ва принципа Power ower Network (Захранване през мрежата)! Става дума за най-простите, без екстри.
Моделите със Сим-карта са си мобилни апарати, а за услугата "Домашен телефон" - картата работи САМО с една клетка! Тези апарати са с батерия, която периодично трябва да се зарежда.
Пп. Преди време А1 (гогава още бяха Мтел) купиха и закриха Близу, но съществуващити абонати си останаха - дотогава, докато солави не се откажат. Въпрос на политика и уважение към Клиента!
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
Срокът на договора, който сте имали с БТК е изтекъл. Не е подновен за нов период. От това следва, че всяка една от страните може да го прекрати едностранно по свое усмотрение. Не може да очаквате която и да е компания, в която и да е сфера на услугите, да бъде принуждавана да предлага конкретна услуга. Просто няма такъв филм. Към днешна дата Виваком не предлага услугата стационарен телефон за физически лица. Поддържанато на съответната инфраструктура само заради Вашия телефон е нерантабилна за компанията и няма как да продължи.
- dukov
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 21 Яну 2024, 11:30
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
Договора е безсрочен.
Пишете глупости.
Пишете глупости.
- bgself
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Ное 2020, 13:02
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
Договора е безсрочен и има клауза, че може да се прекрати с едномесечно предизвестие от всяка една страна. Най лесно ще ви изпратят едно писмо в което пише, че поради нерентабилност от поддръжка на кабелната мрежа или дъра бъра, от ..... дата всички абонати е необходимо да преминат на апарати със СИМ карти. При несъгласие от Ваша страна същото да се счита за едномесечно предизвестие за прекратяване на договора. И готово - оставате без домашен телефон. И те не искат да ви закрият телефона, само сменят модела и вида на свързване, като си остава със старият номер. Проблема ви е само със зареждането от време на време и тока който ще консумирате за това ли?
- stoianovs
- Младши потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 06 Мар 2008, 11:29
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
stoianovs написа:Договора е безсрочен и има клауза, че може да се прекрати с едномесечно предизвестие от всяка една страна. Най лесно ще ви изпратят едно писмо в което пише, че поради нерентабилност от поддръжка на кабелната мрежа или дъра бъра, от ..... дата всички абонати е необходимо да преминат на апарати със СИМ карти. При несъгласие от Ваша страна същото да се счита за едномесечно предизвестие за прекратяване на договора. И готово - оставате без домашен телефон. И те не искат да ви закрият телефона, само сменят модела и вида на свързване, като си остава със старият номер. Проблема ви е само със зареждането от време на време и тока който ще консумирате за това ли?
Всичко това е вярно, но ...
Защо от оператора не се възползват от тази опция, ами го правят по трудния начин???
С презумпцията, че нещата са обяснени максимално вярно!
В британските документи няма „чл. 313“, а текст „I declare that the information provided is true to the best of my knowledge and is given in good faith. /Декларирам, че доколкото ми е известно, подадената информация е вярна и е предоставена добросъвестно.“
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
В Договорът няма клауза, в която да е посочено, че може да се прекрати едностранно, без взаимно съгласие!
Както и да е. Към настоящия момент измина почти месец откакто поставих въпроса пред КРС и КЗП.
Какъв беше резултаът?!:
1. От КЗП изобщо не отговориха и не направиха никакъв опит да се свържат с мен.... Толкова за "правата на потребителя".
2. От КРС ми се обадиха две седмици след "Жалбата", да ме питат дали не искам телефон със Сим Карта...
Обадиха се отново преди няколко дни и се извиниха, че не могат по никакъв начин да защитят правата ми. От Виваком, даже отказали да им покажат договора - под предлог,че бил архивиран!
Как се архивира безсрочен договор...?!
Така или иначе, аз им бях изпратил(на КРС) копие от моя.
Та излиза,че Комисията за регулиране на съобщенията дефакто, не може да отстояват правата на потребителите(в частност - моите).
"Нищо не можем да направим..." - казаха.
На Запад за такова нарушение на договор, Виваком щяха да ги скъсат от дела.
За съжаление, в България, явно те имат повече власт от КРС , КЗП и други обществени институции.
Както и да е. Към настоящия момент измина почти месец откакто поставих въпроса пред КРС и КЗП.
Какъв беше резултаът?!:
1. От КЗП изобщо не отговориха и не направиха никакъв опит да се свържат с мен.... Толкова за "правата на потребителя".
2. От КРС ми се обадиха две седмици след "Жалбата", да ме питат дали не искам телефон със Сим Карта...
Обадиха се отново преди няколко дни и се извиниха, че не могат по никакъв начин да защитят правата ми. От Виваком, даже отказали да им покажат договора - под предлог,че бил архивиран!
Как се архивира безсрочен договор...?!
Така или иначе, аз им бях изпратил(на КРС) копие от моя.
Та излиза,че Комисията за регулиране на съобщенията дефакто, не може да отстояват правата на потребителите(в частност - моите).
"Нищо не можем да направим..." - казаха.
На Запад за такова нарушение на договор, Виваком щяха да ги скъсат от дела.
За съжаление, в България, явно те имат повече власт от КРС , КЗП и други обществени институции.
- bgself
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Ное 2020, 13:02
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
bgself написа:В Договорът няма клауза, в която да е посочено, че може да се прекрати едностранно, без взаимно съгласие!
Както и да е.
Не е „както и да е“!
Просто НЯМА ТАКЪВ ДОГОВОР - който да не може да се прекрати едностранно! Срещу съответното обезщетение, естествено!
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“
Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
- guest1
- Активен потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34
Re: Vivacom искат да закрият еднолично стационарния ми телеф
bgself написа:В Договорът няма клауза, в която да е посочено, че може да се прекрати едностранно, без взаимно съгласие!
Няма такова животно като безсрочен договор. Ако договрът е безсрочен, всяка страна може да го прекрати едностранно след съответното предизвестие. Защо питате въпрос, а после не приемате отговора му? Всички в този форум ви казаха, че не сте прав в случая. Същото са ви казали от КРС. Deal with it.
- dukov
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 21 Яну 2024, 11:30
12 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Административно право
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта