2019-08-06 0
Компанията представи своите добри практики, обобщени в доклад за устойчиво развитие за 2018 г. като част от платформата ѝ за устойчиво развитие "Създаваме по-добър свят". Докладът, представен като писмо в бутилка, обобщава резултатите, постигнати от компанията в няколко ключови сфери, в които компанията е фокусирала усилията си и създава положителна промяна: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, насърчаване на отговорната консумация, повишаването на безопасността по пътищата, подкрепа и израстване с местните общности, опазване на околната среда.
През 2018 г. "Загорка" е инвестирала над 45 500 евро за послания за отговорна консумация в телевизионни кампании и кампании в социалните медии. Компанията отчита и принос в размер на над 41 000 евро към социални проекти и общността, както и 11% нарастване на доброволчеството от служителите, в сравнение с 2017 г. С цел създаването на все повече устойчиви практики в страната, компанията активно работи и със своите доставчици, придържайки се към установени стандарти и успешни политики, с които да подпомогне изграждането на стратегии за устойчиво развитие по цялата верига на доставки. В следствие на активните действия в тази посока, вече 100% от доставчиците са подписали Код на доставчика, осигуряващ високо ниво на бизнес поведение и зачитането на човешките права и околната среда.
Благодарение на дългосрочната политика за опазване на ресурсите и околната среда, компанията вече може да се похвали с консумацията на 28% по-малко вода, използвана за производството на бира от 2011 г. насам. Инвестицията в пречиствателна станция и продължаващите кампании за засаждане на дървета допълнително подпомагат местните екосистеми. По отношение на CO2 емисиите компанията отчита намаление с 23% в логистиката от 2010 г. насам, въпреки че за същия период произвежда повече бира и камионите за дистрибуцията им изминават повече километри.
България е на едно от първите места по пътнотранспортни произшествия и шофиране в нетрезво състояние и затова "Загорка" с приоритет се фокусира върху повишаването на безопасността по пътищата. Компанията си партнира със Съюза на българските автомобилисти и чрез техните инициативи насърчава отговорната консумация, предоставяйки на потребителите възможности за наслада с любимия продукт без рискове за шофирането. Компанията реализира и редица инициативи с Heineken® 0.0 в партньорство с Dacia Picnic, Spark и Walltopia. В допълнение, поставяйки безопасността на първо място, също така "Загорка" се фокусира и върху осигуряване специални обучения по темата, насочени към служителите.
Отговорната консумация е още една важна сфера, върху която "Загорка" поставя основен фокус и активно адресира в публичното пространство. През 2018 година, компанията продължи и кампанията "Game Over - Алкохолът не е игра" с диалог по темата за вредите от продажбата и употребата на напитки с алкохолно съдържание на деца и младежи под 18-годишна възраст. Компанията продължава да подкрепя и социалния живот в градовете, в които оперира и през изминалата година в Стара Загора, заедно с Общината, организира едно от най-големите културни събития - Zagorka Beerfest, по време на което промотира отговорната консумация, асортимента от продукти с 0.0% алкохол и рециклирането на опаковки. Поставяйки фокус върху посланието "Когато шофирате, никога не пийте", "Загорка" осигури и безплатни автобуси, които превозваха гостите от фестивала до домовете им.
През 2018 година "Загорка зелен фонд" подкрепи разработването на нови и добри практики, както и дискусията по важни теми, свързани с околната среда. През годината беше организиран форум за кръгова икономика, като част от програмата на Българското председателство на Европейския съвет. Бяха подпомогнати и програми на Climate KIC, PowerUp! и InnoEnergy чрез Клийнтех България – фонд за насърчаване на еко-предприемачеството.
Зелената политика на "Загорка" се осъществява, както на корпоративно, така и на продуктово ниво. "Ариана", една от най-продаваните бири в България, активно реализира своите зелени и устойчиви политики, които имат за цел да подпомогнат опазването на околната среда и облагородяването на градския пейзаж. Осъзнавайки, че дърветата играят жизненоважна роля в естествената екосистема и процеса за защита на водните ресурси, зеленият бранд се фокусира върху запазването на горите и създаването на нови. Ариана беше първата марка, която премахна горния хартиен етикет от бутилките си, пестейки по 45 тона хартия годишно. През 2018 г. инициативата Ариана Зеленодействие обедини потребители, партньори и служители, които заедно засадиха 5,730 дървета в Новата гора на София в партньорство със Столична община и Екопак България.
"Създаваме по-добър свят" е глобалната стратегия за устойчиво развитие, която обединява всички компании в групата на Heineken, за да са устойчива движеща сила на промяната. Фокусирайки се върху определени области, в които групата се стреми да направи най-голяма промяна и да вдъхновява, докато отделните марки се съсредоточават повече върху решаване на екологични и социални въпроси. Целите е на глобалната стратегия са базирани на постигането на целите за устойчиво развитие на ООН.